Uusi viikko jo tiistai-illassa. Nyt on taas sellainen tuntu että aika juoksee kuin asfaltti auton alla tuossa moottoritien pätkällä täältä kaupunkiin.

Viikonloppuna sain vietyä itseni Aalto-Alvariin. Vesijuoksu on kivaa, nerokas liikuntamuoto. Nykyään uimahallissa on niin lämmin vesikin että siinä tarkenee, varmaan monta astetta lämpimämpi kuin joskus takavuosina. Onko kenelläkään tietoa? Lähin uimahalli olisi tuossa kilometrin päässä, mutta tykkään enemmän käydä isossa vaikka olenkin viime käynneillä jättänyt kylpyläpuolen melkein kokonaan väliin.

Sunnuntaina kävin yhdessä porealtaassa lämmittelemässä vähän aikaa. Joku sanoi selän takaa että "terve, akka" kirkkaalla lapsen äänellä. En aluksi huomannut että se oli minulle tarkoitettu ennenkuin käännyin haboja venytellessä siihen suuntaan ja näin kirkkaat silmät katselemassa liukumäen alussa odottaen, vähän haastavina. Noin kuusivuotias tyttö sanoi vielä sovinnaisen "moin" ennenkuin lähti laskettelemaan liukua. Nauratti kun muistin, miten äitini on kertonut minun itseni roikkuneen pikkutyttönä portissa ja huudelleen ohikulkijoille, että "mitä akka, mitä akka?"

Eilen illalla olin töitten jälkeen jostain syystä ihan poikki vaikka oli ihan tava päivä. Vähän pitkäksi meni niinkuin minulla usein ruukaa. Kotona olin seitsemän jälkeen. Ajattelin hankkia työhuoneeseen heittoistuimen joka viskaisi minut ulos klo 17.  Tai voisikohan tietokoneen ohjelmoida sammumaan klo 17? Noin vain, kesken ajatuspitoisen lau