JOULUYÖ, JUHLAYÖ...

Tervehdys joulupuuhien keskeltä. On ollut mukavaa olla vapaalla ja laitella pikkuhiljaa kaikkea jouluun liittyvää. Makuuhuoneen nurkassa on kasa kauniisti käärittyjä paketteja, jouluruoista suurin osa valmisteltuna ja osa syötynäkin...ja punaista ilmestyy huusholliin joka päivä jotain lisää. Ensin joulukukat, sitten kynttilät, nyt on jo tonttujakin.

Ihanaa kun mies siivoaa. Minä olen hoitanut sapuskat, lahjat ja koristelun, mies tekee puhdasta jälkeä. Olen siitä erittäin onnellinen. Minun kontolleni jäävät vain kylppärit ja keittiö.

Vaikka en ole stressannut joulusta niin aamuyön valvoskelu kertoo omaa kieltään siitä, että rauhoittumiselle pitäisi olla vielä enemmän tilaa. Iltaisin olen kyllä istunut ja katsonut televisiota ihan rauhassa kun on tullut hyviä elokuvia. Ben Huria katsoessa kudoin yhden sukan kantapään kolme kertaa kun jouduin aina purkamaan tekeleeni. 

Huomenna kuusenhakuun ja viimeiset ruoka-asiat hoitamaan. Ehkä jokunen lahja vielä?

Tykkään joulun laittamisesta. Se on minulle yhteisöllisyyden, välittämisen ja kodikkuuden aikaa.

 

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!