Olen viikonloppuna kumpanakin päivänä mennyt aamiaisen jälkeen takaisin nukkumaan. Se tuntuu ihanan kunnottomalta, ja nautinto on sitä suurempi. Tosin olen nukahtanut vain pikku hetkeksi.

Onneksi sain vietyä itseni tänään vesijumppaan, pelkäsin jo että into lopahtaa kokonaan kun oli kolmen viikonlopun tauko. Innostusta lisää se että toppahousujen vetoketju ei meinaa mennä kiinni, ainakaan jos minä olen siellä sisällä. Miksi tuon mahan pitää tuossa rellottaa? Nyt vaihteeksi voisin tipauttaa muutaman kilon ja alkaa näin hyvissä ajoin valmistautumaan bikinikauteen. Jos se toisi vähän keväisempää meininkiä tämän lumeen hukkumisen keskelle. Hirmuiset lumivuoret on joka puolella kun katolta on pudotettu kymmeniä kuutioita. Nuo vuoret eivät taatusti sula vielä siihen menessä kun muuten voisi jo bikineissä paistatella, sitäpaitsi isoimmat vuoret on mun kevätkukkapenkkini päällä. Parin kuukauden päästä siinä pitäisi jo sinililjojen kukkia, ja tällä hetkellä lunta on kaksi metriä päällä.

Eilen oli mukavan talvisia puuhia kun vietiin puita miehen siskolle. Käytiin yhdeltä maatilalta hakemassa toista mottia metrisiä koivuhalkoja, siitä tuli sopivasti kuomullinen peräkärry täyteen. Perillä mies pätki sähkösahalla ja minä pilkoin kälyn kanssa sillä uudella lelulla, halkojalla. Leluksi se on aika järeä, siinä on viiden tonnin hydraulinen puristusvoima eli ei kannata jättää sormia väliin. Vaan sitä oli lystiä käytellä, sitäpaitsi koivuhaloissa on ihana tuoksu.

Etukäteen olin ajatellut käydä Oulussa tänä viikonloppuna katsomassa uuden polven saanutta äitiä sairaalassa. Ne keskimmäisen vanhojen tanssit sitten muuttivat suunnitelmat.  Kieltämättä tässä lepokin on ollut ihan tarpeen.