Tällä viikolla olen saanut lievän liikuntaherätyksen. Olen jumpannut sopivasti (en sopimattomasti) ja ajanut pyörällä! Sisällä ja ulkona!
Mukava huomata, että minulla on vielä lihakset. Aika vähällä käytöllä ne ovat olleet, mutta näemmä pysyneet kiinni luissa vanhasta tottumuksesta. Olen varmaan isältäni perinyt hyvät geenit tässä lihaskuntoasiassa, koska olen kohtalaisessa kunnossa ihan olemattomalla liikunnan määrällä. Iän mukana vain huomaan, että nivelet eivät pysy enää kunnossa jos ei huolehdi lihasvoimasta.

En ole löytänyt kovinkaan montaa liikunnan lajia, joita jaksaisin kovin pitkään harrastaa. Kuntosaleja suorastaan kammoan, ne tuntuvat kidutuskammioilta. Kävelyllä on kiva käydä kaverin kanssa, yksin ei. Uinti ja vesijumppa on kivaa, samoin tanssi. Jooga voisi olla uusi innostus, nimenomaan lempeä hathajooga. Pallopelejä en tahdo enää jaksaa, 5-10 minuuttia jo riittää sulkista tai edes pingistä.

Onko ehdotuksia? Pilates olisi ihanaa, mutta hemmetin kallista.