Sadetta mä kuuntelen joka yltyy vaan
ohimenneen eilisen taas mä elää saan
satoihan eilenkin
ja varmaan toissapäivänäkin
joko nyt on kesä mennyt
vai onko se edes tullut?

Olin ihan varma, että elokuu olisi lämmin ja ihana kun heinäkuu ei ollut, mutta toistaiseksi se on ollut turha luulo. Olen odottanut marjanpoimintakelejä ämpäri ojossa, mutta aina vain sataa.
Olisi vadelma-aika ja mustaherukatkin kypsiä, ainakin mökillä. Omia karviaisia ja viinimarjoja en ole tullut edes tarkistaneeksi.

Käytiin mökillä saunomassa säistä piittaamatta. Mies laitteli siellä saunan lämpimäksi ja ruoatkin valmiiksi sillä aikaa kun me isompien poikien kanssa kiertelimme huonekalukauppoja matkan varrella. Esikoinen etsi hyvää ja halpaa työtuolia ja muutenkin uutta kämppää varten katseli mattoa ja verhoja.

Aamulla herätettiin samainen nuori mies laululla kun tänään tuli 21 vuotta täyteen. Olin lahjaksi kerännyt ämpärin täyteen kaikennäköisiä kodin puhdistusaineita ja hyvää shampoota, suihkugeeliä ja muuta tarpeellista - kodintarvikkeita hän sai ison kassillisen jo aikaisemmin. Arkinen lahja, mutta säästää opiskelijan pieniä käyttövaroja.

Viikonloppu on humpsahtanut melkein huomaamatta. Ollaan kaikki nukuttu pitkään, luettu, katsottu leffoja ja oltu rauhassa kotona. Kello on yksitoista ja kaikki hyvin.
Heleperin haltuun.