Voi mikä lötkö viikko on ollut. Alkuviikosta olin sentään kolmena päivänä muutaman tunnin töissä, mutta muuten olen nukkunut pitkään ja lähinnä tuijotellut haaveellisena ulos ikkunasta.

Lötköyteeni on selvä syy: viime viikonlopun juhlinta. Jos juon useamman lasillisen punaviiniä, en saa krapulaa, mutta olen viikon ihan vetämätön. Vasta tänään alkoi taas olla vähän energisempi olo.

Ainoa merkittävämpi saavutus koko viikolla oli Katriinan suositteleman Sara la Fountainin kakun leipominen ja hyvää tuli. Kiitos vinkistä.

Haaveilen jo keväästä, Kotilieden kukkajutut saivat sisäisen puutarhurini hyrisemään innostuksesta. Tiedän vain kokemuksesta, että siemeniä minun ei kannata istuttaa, ne kuivuvat kuitenkin jossain välissä kun innostus laantuu. Liian pitkäjännitteistä puuhaa minulle. Sen sijaan gladiolusten esikasvatukseen kasteluvauhtini on yleensä riittänyt, ehkäpä hankin niitä.

Gladiolus Redwing Butterfly

Näitä kaunottaria oli tarjolla Kotiliedessä ja Viherpeukaloissa. Tuo kuva aivan saa mun sieluni soimaan. Todellisuus on kyllä usein toista: muutama liian pitkäksi venähtänyt kukkavarsi kallellaan eri suuntiin, yksi tai kaksi ehkä kukkii. Vaan ei se mitään: miekkalilja on niin upea kukka, että kannattaa istuttaa vaikkei kukkiskaan.  (Tätini miehen versio tästä oli, että maito niin hyvä aine, että kannattaa imeä vaikkei mitään tuliskaan).

Kameramme on lakannut toimimasta, en tiedä miksi. Se on noin kolmivuotias halpa digi, Fuji merkiltään. Kuvan sijasta se näyttää ja tallentaa kummallista viivastoa. Tylsää, että nykylaitteet ovat niin lyhytikäisiä, varmaan tarkoituksella sellaisiksi tehtyjä. Pitäähän kaupan käydä. Mutta tällä kuluttajalla ei satu olemaan rahaa, eli nyt ollaan kamerapuhelimen varassa.

***
Edit.
FST5:lta tuli tänään Bagdad Cafe, joka on yksi suosikkielokuvistani. Se jaksaa aina yllättää positiivisesti, vaikka olen nähnyt sen vuosien varrella useampaan kertaan. Alkumusiikki on ihana, Jevetta Steelen laulama "Calling You".