Tänä aamuna kävin taas puntarissa. Kun  seisoin ihan takareunalla ja katsoin oikein tarkasti -ja kävin vielä vessassa ja katsoin sitten uudestaan, niin ihan selvästi osoitin oli 74:n vasemmalla puolella. Oli melko hämärää, mutta silti olen aika varma.

Eli on tästä sittenkin hyötyä!

Mutta yllättävää haittaa oli eilisestä työnteosta ylöspäin, ja luultavasti viime viikonlopun moshausesityksestä sukulaistytöille. Tänään on ollut pirullinen huimaus päässä, kaatava, ei kiertävä eli ei pahoinvointia. Kun vähän heilauttaa päätä tai katsoo sivulle niin tuntuu kuin olisi maanjäristys. Ikävä ajaa autolla, kun kaistaa vaihtaessa koko maailma menee sijoiltaan vähäksi aikaa. Onneksi se on nyt iltaa kohti vähentynyt, kun olen ollut kotona ja joutunut vähemmän katselemaan taakse. Syöminenkin ehkä vähän auttoi.

Autossa sen sijaan oli mukavaa kuunnella ihan täysillä Led Zeppelinin Whole lotta lovea. Olen pari kuukautta kuunnellut eniten Led Z III:sta, ja siltä Since I´ve been loving you:ta, johon en tunnu kyllästyvän laisinkaan. Jouluna annoin esikoiselle LZ:n Mothershipin, jossa on 2 CD:tä ja yksi DVD, niissä on biisejä useammilta levyiltä. En ole vuosiin kuunnellut tuota Whole lotta lovea, ja se kolahti oikein kunnolla, kun samaista esikoista uuden vuoden bileisiin viedessä kuunneltiin oikein isolla.
Olin jouluna viekas ja annoin lahjaksi levyjä, joista itse tykkään. Olen ottanut oppia miehestäni, joka pitkään antoi minulle lahjaksi teekuppeja, vaikka juon vain kahvia. Hän itse juo teetä. Mutta levyistä piti kirjoittamani. Kuopus sai Pelle Miljoonan Moottoritie on kuuman, mies puolestaan Sielun veljien Tuomari Nurmio -levyn, joka on äänitetty jo 1990, mutta tuli ulos vasta olisko ollut viime vuonna.
Keskimmäinen sentään sai oman lempparinsa eli Red Hot Chili Peppersin Live at Slane Castle -DVD:n, jonka hauskasta lavamenosta ja tiukasta soitosta olkoon esimerkkinä Around the world. Minäkin olen lämmennyt RHCP:lle ihan uudella tavalla kun olen sitä katsellut ja kuunnellut. Tuo keskimmäisemme se on ollut RHCP:n keikallakin joskus 12-vuotiaana kaverinsa ja sen isän kanssa, muistaakseni Turussa. Bändi kuitenkin kolahti vasta myöhemmin, Californication oli ensimmäinen suosikki. Nythän tuo kuuluu soittavan melkein kaikkien biisien bassokuviot kuin tyhjää vaan. Ei mikään huono esikuva, Flea. Toinen esikuva on varmaan isä, joka on basisti.