Kävin tänään näyttämässä polvea kirurgille, kun se aina vaan on yhtä hankala ja turvoksissa. Nivelkierukkavammaksi arveli, mutta katsoi parhaaksi ottaa kuitenkin ensin magneettikuvan ennen tähystystä. Kuvaan varasin ajan maanantaiksi. Afrikkalaisen tanssin joudun jättämään tauolle, ei se oikein onnistu tällä kintulla. Olenpahan sen verran kuitenkin päässyt alkuun, että on helpompi jatkaa tai aloittaa uudestaan, kun on koivet taas siinä kunnossa, että molemmat kantaa.

Eilen olin aivan tolkuttoman väsynyt aamusta alkaen ja iltaan asti. Ehkäpä se yllättävä hirsirakentajan ura kävi voimille vaikka olikin mukavaa. Sattui olemaan työpäivä ja tunsin olevani töissä yhtä fiksu kuin ne nyökyttelevät koirat auton ikkunoilla: jooo, niiin, ööö...
Illalla oli taivaallisen ihanaa päästä sänkyyn ja nukkumaan. Ja pim! olet hereillä!  klo 03 neljän tunnin unien jälkeen, eikä nukuttanut sitten millään. Söin, lueskelin, laitoin koneenkin auki ja joskus ennen kuutta menin takaisin nukkumaan. Onneksi oli vasta kahdeksitoista meno kaupunkiin. En voi ymmärtää mikä ruuvi päästäni on tipahtanut tai mennyt väärään asentoon, kun sen uupumisen ja siihen liittyneen unihäiriön jälkeen sama toistuu aina kun tulee vähänkin stressiä tai normaalista poikkeavaa päiväohjelmaa: pim! yöllä ei pysy unessa ja päivällä ei meinaa pysyä hereillä. Ja olen ollut niin sikeäuninen siihen asti aina: illalla olen nukahtanut hyvin ja nukkunut heräämättä koko yön.

Pim! Olet hypnotisoitu!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren...

Mistä kulttuuriaarteesta mm. nämä sitaatit ovat peräisin?