Siitä erikoinen sunnuntai, että olen jopa tehnyt jotain, joskin vähän. Järjestelin lasinleikkaus- ym.tarpeet pois olohuoneesta ja silitin kolme isoa liinaa valmiiksi parin viikon päästä olevia pirskeitä varten. Tein yhden kakkupohjan. Siivosin ihan pikkuisen. Nyt aion houkutella keskimmäisen pojan värjäämään tukkaani. Olen aina tehnyt sen itse, mutta hoksasin, että onhan minulla täällä ihan näppäriä käsipareja auttamaan.

Rakennushommiin ei onneksi tarvinnut tänään lähteäkään, mies sai kaverinsa sinne avuksi. Se varmaan onkin parempi henkilö auttamaan valukehikon rakentamisessa, kun on yhden talonkin tehnyt, minä en ole rakentanut kuin legoista.

On kummallisen pysähtynyttä niinkuin usein sunnuntaisin. Päivällä oli ihan kivaa, kun paistoi aurinko, sitten yhtäkkiä tuli harmaata ja alkoi sataa - ja heti tuli tylsä ja nuutunut olo. Vaihteleeko muillakin mieliala ihan kelin mukaan? Kuopus rakastaa sadetta ja on ihan innoissaan heti kun on kunnon ropinat, minua taas alkaa välittömästi nukuttaa.

Plääh.
***
Illalla.
Sain kuin sainkin keskimmäisen pojan auttamaan tukan värjäyksessä. Se oli kivaa, ja nyt tukka on kauniin tummanruskea, melkein musta! Sopii hyvin punaisen juhlapukuni kanssa. Joko on pikkujoulukausi? Missä?